Skip to main content

Kritinė masė

Per paskutinę kritinę masę (2007-07-27), dviračių koloną lydėjo šeši policijos automobiliai ir bandė palaikyti tvarką. Kas galiausiai baigėsi suėmimais.

Kelių eismo taisyklėse dviratininkų veiksmai yra labai apriboti, taisyklės teigia: Kai dviračių tako nėra, o kelkraštis netinkamas, leidžiama važiuoti viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto. Kai važiuoja keli šimtai dviratininkų, laikytis tokių taisyklių labai sunku. Akivaizdu, kad taisyklės sudarytos vadovaujantis mintimi, kad dviratininkas kelyje yra labai retas ir pavienis reiškinys, todėl jis turėtu važiuoti pačiame nuošaliausiame kelio pakraštyje ir netrukdyti kitiems eismo dalyviams. Taisyklėse nieko neužsimenama apie dideles dviračių kolonas.

Kritinės masės tikslas - kovoti už dviračių teises, kad dviratis būtų laikoma pilnaverte transporto priemone ir dviratininkas būtų pilnateisis eismo dalyvis. Taip pat skatinti žmones daugiau važinėti dviračiais nei automobiliais, taip mažinant oro užterštumą, triukšmą ir kamščius mieste.

Kai kurie žmonės neigiamai žiūri į tokius renginius, manydami, kad dviratininkai trukdo iš darbo važiuojantiems žmonėms greičiau pasiekti namus. Tačiau mąsto visiškai siaurai, nes automobilių vis daugėja, užterštumas taip pat didėja. Suku įsivaizduoti kokie žmonės gali būti abejingi, nesusimąstydami, jog tai negali tęstis amžinai. Anksčiau ar vėliau automobilių skaičius ir oro užterštumas pasieks tokį lygį, kad išeiti į miestą be specialių apsaugos priemonių nebebus galima. Jau dabar gydytojai pataria nevaikščioti mieste, šalia automobilių kamščių. O dėl didžiulio kiekio automobilių, važinėjimas jais paprasčiausiai bus apmokestinamas ar kitais būdais ribojamas. Matyt daugeliui yra priimtiniau tiesiog negalvojant apie pasekmes, mėgautis patogumais čia ir dabar, o kai reikalai taps visiškai blogi, skųstis kaip yra blogai.

Plačiau apie praėjusią kritinę masę galite pasiskaityti ekobloge.

Delfi.lt taip pat turi straipsnį apie šią kritinę masę.